RSS новин та анонсів на LvivStory.com
Виставка "Інакше"

2009-08-18

Галерея "PRIMUS" (вул. Лесі Українки, 16/5) запрошує на відкриття виставки "ІНАКШЕ" Олександра Романюка.

Відкриття виставки 18 серпня о 18.00 год.

Планета Китапонія: ілюзія реальності або реальність ілюзії 

Коли якось  років зо двадцять тому львів'янин Олександр  Романюк спробував втілити своє захоплення культурою Китаю та Японії (для зручності вимовляння – «Китапонією» - термін автора) в матеріалі, це була така собі забава, «монетоїдні випуціни». Наступним етапом поступу китапонського мистецтва, після копіювання екзотичних стародавніх монет, стали відбитки мідно-бронзово-цинкових авторських пластинок на папері, як фабричному, так і власноруч Олександром рукоробленому. Так з’являлися численні колекції вишуканих епістолярних наборів, які мало хто використовує за призначенням: написання листа, адже хто тепер пише листи на папері? Натомість смакують визиски авторських колажів на теми китапонської символіки, каліграфії, поезії, філософії, оцінити всю глибину яких навіть інтелектуалам дозволяють тільки докладні коментарі самого Романюка.  

З роками процес приросту авторської території Китапонії  та її облаштування набув обертів.

Окрім монетоїдів, які Олександр нанизує на шнурочки, перетворюючи кількість металевих пластинок на якість фантасмагоричних орієнтальних плазунів, і численних графічно-каліграфічних модуляцій є ще книжки у переконливих шкіряних обкладинках,  металеві сторінки яких можна читати в будь-якому порядку – вони самодостатні. А до уваги богемних модниць - кілограми ексклюзивної біжутерії, оце п’ять хвилин тому з археологічного розкопу.  

Усі ці китапонські  смаколики Олександр створює  не задля вигоди: йому комфортно  усередині процесу. Коли ж автору раптом набридає самотність континенту Китапонія, він робить виставки, щоби мати можливість поспілкуватися на улюблені китапонські теми з друзями-знайомими і залучити у свою орбіту «свіженький контингент».  

Романюку подобається  пантеличити своєю творчістю автохтонних китайців з японцями. В їх запрограмованих тисячолітньою традицією головах ніяк не вкладається, як європеєць, та ще й такий, що ніколи не був в Китаї з Японією, і мови не знає, САМ, без жодних вчителів, власним розумом і руками досягнув вміння створювати речі, які виглядають абсолютно як китапонські, промовляють, як китапонські, й усіма рецепторами десь на генетичному рівні відчуваються як китапонські. Але не китапонські. Навіть близько не лежали. Адже Олександр Романюк створює свої артефакти в техніці, якої в Китаї з Японією не існувало, в матеріалі, з яким там не працювали, і використовує сюжети, якими там не користувались. Ця скринька відкривається просто – Олександр знає про Китай з Японією стільки (все, що можливо дізнатись, живучи в Україні), що ця кількість перетворилась в якість. Він на гіперінтуїтивному рівні потрапляє «в десятку» суті відчуття «китапонськості» речі: її фактури, текстури, змісту, рівня створенності. У його артефактах є все, що має бути в китапонському аутентику – сенс, рівень каліграфії, дух стародавності.... 

Історик мистецтва  Наталія Космолінська 

джерело: галерея Primus

Previous year   Previous month Вересень 2019 Next month   Next year
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Сьогодні: 2019-09-17
Веб-портал створений за сприяння
Центру культурного менеджменту і
Творчої майстерні "Штука" та
за підтримки Управління культури
та туризму Львівської міської ради.
ГО 'Творча майстерня 'Штука' Львів відкритий для світу Львівська міська рада Центр культурного менеджменту © LvivStory.com, 2007-2019. Усі права застережено.
Використання матеріалів можливе лише з гіперпосиланням на веб сторінку www.lvivstory.com.
Думка редакції може не збігатись з думкою авторів.
Редакція не несе відповідальності за істинність інформації, наведеної в нередакційних матеріалах.

Powered by siteGist CMS - Web Content Management System