RSS новин та анонсів на LvivStory.com
Кабінетна зустріч з Миколою Рябчуком

2009-06-17

17 червня, середа, 18.00 літературна кав'ярня "Кабінет" (Львів, вул.Винниченка,12) - зустріч з Миколою Рябчуком.

Модератор Віктор Неборак.
 
Розмова вестиметься з приводу нових книжок Миколи Рябчука "Сад
Меттерніха"  і "Улюблений пістолет пані Сімпсон: хроніка помаранчевої
поразки"

От що про "Сад Меттерніха" пише сам автор:

Ця книжка складалася кільканадцять років - як наслідок моїх досить
інтенсивних пересувань у просторі, але також - не менш інтенсивних
пересувань у часі. Спогади є таким самим важливим її компонентом, як і
географічні враження; пригадування минулого є тут не менш істотним, як
описування теперішнього; автентичне переживання реальних подій -
невіддільне від осмислення почутого, прочитаного і пригаданого.
Микола Рябчук

Змiст книги:

Сад Метерніха
За огорожею Меттерніхового саду
Експеримент пана Бога
Польща, польський, поляки
Восьмеро євреїв у пошуках дідуся
Євнухи в гаремі, або Паризькі нотатки футбольного дилетанта

Словенський драйв
Місто жінок
Політ на Сиріус
Феміністичний реалізм
З Любляни - з любов'ю

Перезавантаження
Кінець великої паузи
Зміна пропорцій
З культурою й без
Як я став чехословаком

Простір свободи
(Без)вiдповiдальнiсть iнтелектуалiв
Сарматський експрес
Єврошашлик: кілька рецептів
Saturday Night

Від автора:

Ця книжка складалася кільканадцять років - як наслідок моїх досить
інтенсивних пересувань у просторі, але також - не менш інтенсивних
пересувань у часі. Спогади є таким самим важливим її компонентом, як і
географічні враження; пригадування минулого є тут не менш істотним, як
описування теперішнього; автентичне переживання реальних подій -
невіддільне від осмислення почутого, прочитаного і пригаданого. Саме
тому мені важко окреслити жанр цієї книжки, яка не є - у чистому
вигляді - ані збіркою подорожніх нарисів чи репортажів, ані томом
мемуаристики, ані книгою публіцистичних, культурологічних чи
філософських роздумів. Найпростіше було б назвати її просто збіркою
есеїстики, де є всього потроху, але де, за всієї різнорідності
поодиноких розділів, є також спільна тема, спільний сюжет і, звичайно
ж, спільний герой - сам автор, чи, точніше, близький до нього, хоча й
не цілком тотожний йому оповідач. Тема книжки окреслена вже у першому нарисі, де <<сад Метерніха>> - лише одне з її образних уособлень.

Ерудити згадають тут і едемський сад, і сад Збіґнєва Герберта -
тисячолітній <<сад>> європейської культури й цивілізації, у якому він/ми почуваємось усе ще марґіналами, дикунами - <<barbarzyncami w
ogrodzie>>, як написав був півстоліття тому видатний поляк. Книжка,
власне, про це - про нашу причетність і непричетність до Європи,
присутність і відсутність, включення й виключення -
формально-інституційне й символічно-інтелектуальне; про різні способи
бути європейцями і різні шляхи подолання <<Метерніхової загорожі>>.
Відповідно й сюжет цієї книжки, її головна інтриґа - це плекання
Європи в собі, засвоєння її підставових цінностей, опанування
внутрішньої свободи й символічне прилучення до європейського <<саду>> - чи то всупереч залізній завісі, накинутій нам совдепією, чи то всупереч паперовій завісі, накинутій на нас брюссельськими
бюрократами. Але це також подолання найрізноманітніших внутрішніх
завіс і бар'єрів, комплексів і стереотипів, які відкремлюють нас від
Європи (<<психологічної Європи>>, як сказав би Хвильовий); подолання лінощів і розхлябаності, євразійських облуд і слов'янофільської меґаломанії, хуторянського нативізму й нутряного ксенофобського антизахідництва. Спогади й роздуми, як уже зазначалося, є лише однією частиною цієї книжки. Інша, не менш важлива її складова - це подорожі: Україною й Польщею, Словенією і Францією, Австрією й Угорщиною.

Зрозуміло, що кожна подорож - це насамперед люди, з якими ділиш хліб і вино, іноді - дах, іноді - поїзд, машину або літак, і незмінно -
розмову. Їх занадто багато, аби всіх тут перелічити, тож згадаю лише
одного, вплив якого на мою <<європейську орієнтацію>> був чи не
найбільшим. Це, звичайно, Григорій Чубай - людина, що за своє коротке
життя так ніколи й не побувала в <<Європі>>, а проте була
щонайсправжнісіньким європейцем. Ба більше, мала унікальний талант
творити <<Європу>> в собі і довкола себе. Якщо мені у цій книжці
пощастило успадкувати бадай частку цього таланту, значить, за справу
варт було братися. Так чи так, а наважуюсь присвятити цю книжку
Грицькові - з безмірною вдячністю за відкритий мені й не лише мені
європейський сад і за той простір внутрішньої свободи, який нас
об'єднував тоді, в 70-х, і який нас об'єднує, сподіваюся, досі.

джерело: Дзига

Previous year   Previous month Вересень 2019 Next month   Next year
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Сьогодні: 2019-09-23
Веб-портал створений за сприяння
Центру культурного менеджменту і
Творчої майстерні "Штука" та
за підтримки Управління культури
та туризму Львівської міської ради.
ГО 'Творча майстерня 'Штука' Львів відкритий для світу Львівська міська рада Центр культурного менеджменту © LvivStory.com, 2007-2019. Усі права застережено.
Використання матеріалів можливе лише з гіперпосиланням на веб сторінку www.lvivstory.com.
Думка редакції може не збігатись з думкою авторів.
Редакція не несе відповідальності за істинність інформації, наведеної в нередакційних матеріалах.

Powered by siteGist CMS - Web Content Management System